GIVAKT!

Nu sitter jag har i lagenheten och chillar lite. Skulle hjalpa giorgios med datorn men det slutade med ett evigt surfande och chattande, som vanligt.
Idag har vi gjort var stranddebut, riktigt skont faktiskt. Det borjade med att jag vaknade, svettig och slippery som en javla tvaljavel. Gick runt och kollade om nagon var hemma, det var det inte. Alla hade akt. Jag fick ta ut en flaska iskallt vatten, ploppade i musik i oronen och la mig i solsangen en stund for att tanka lite pa livet. Jag hann inte komma fram till nagonting forans det kom en humla pa typ 25kvm och flog over mig. Jag sprang in, stangde dorren och gick inte ut pa ett tag. Men nar jag val laddat upp mitt mod och min manliga instinkt, gick jag ut igen och la mig. Det tog ungefar 9 sekunder innan det ringde pa dorren. Pappa hade gjort klart sina arenden, vi skulle aka och bada. Vi slangde oss pa mc:n, akte till en skon affar dar dom salde klader och skit. Jag kopte ett par fett sjyssta badbrax, ett par flipflops och en sololja. Pappa kopte en skittontig keps, ett par lika badbrax som mig (for att han vill vara lika cool som mig) och ett par flopz. Nar vi sen stallde oss i hissen for att hamta nagra handdukar vi glomde hemma sa vart hissen konstig och oppnade och stangde sig 2 ganger. Pappa kollar pa mig och sager med en greklandsk touch -Har den fatt cp eller? Jag tror inte jag har skrattat sa mycket pa lange. Han ar javligt skon ibland, min farsa.
Nar vi val kommit fram till stranden beslot vi oss far att "ata nagot latt" pa restaurangen som finns dar vid strandkanten. Det slutade med grillspett, patatoules, brod, en tomatsallad, tzatziki, ol och vattenmelon. Nar vi betalat och satt och stekte kommer hon ut med en liten flaska raki och tva snapsglas. Jag kollade pa pappa med den har busiga blicken och han kollade pa mig, han sag radd ut.
Han sa
-Vi kan ju inte dricka av det dar, da blir vi full.
-Klart vi ska dricka nar hon bjuder forfan, svarade jag och hallde upp mitt glas.
Jag svepte den och han tittade pa mig.
Han tog en han med, men det var inte mer an sa..

Vi badade, la oss i solen och somnade. Och nu sitter jag har.

Jag trivs verkligen har, det kanns verkligen att det ar det har stallet jag tillhor pa nagot vis..

Hoppas alla har det bra i sverige.

/Alexander, en kvinnas man.


Kommentarer
Postat av: matilda

"Pappa kopte en skittontig keps" Haha fint :)

2008-06-30 @ 22:58:38
Postat av: Lovisa

haha :) jag ville också äta massa mat och bada&sola!

2008-07-01 @ 09:15:03
Postat av: Alexander

Hehe, det ar asskont. Kul att ni kommenterar:)

2008-07-01 @ 15:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0